התאמת כיסא גלגלים

התאמת כיסא גלגלים היא אופציה מעולה בעבור אותם אנשים שלא מוצאים את הכיסא המושלם שעונה על כל הצרכים שלהם. לעיתים ישנם כסאות גלגלים עם פונקציות בסיסיות, אך לא כאלה שעונות על הצורך הספציפי של אותו אדם, בהתאם למגבלה שלו. 

בדיוק בגלל זה חשוב להכיר את האופציה של התאמת כיסא גלגלים ולהבין שהיא חיונית, במיוחד בעבור אנשים מסוימים. כיסא גלגלים שהותאם אישית לאדם מסוים, יכול לתרום לו משמעותית לרווחה הכללית, לבריאות הגוף והנפש ואפילו ליצור מוצר סופי שיישאר אתו למשך הרבה יותר שנים. הכל תלוי בסוג ההתאמה שמבצעים.

תוכן עניינים

התאמת כיסא גלגלים כוללת מגוון של שינויים והתאמות שנעשו לכיסאות גלגלים כדי לענות על הצרכים וההעדפות הספציפיות של המשתמשים בהם. תהליך זה הכרחי להגברת הנוחות, הניידות והעצמאות עבור אנשים עם מוגבלות כלשהי והוא מתאפשר תודות לשירות מיוחד, הניתן על ידי חברות המתמחות בכך. על ידי התאמת כיסאות גלגלים למשתמשים בהם, מתאפשר ניווט קל ונוח הרבה יותר בסביבה כולה.

החשיבות של התאמת כיסא הגלגלים היא מעבר להתאמה הפיזית עצמה. היא זו, המאפשרת, בסופו של דבר, ניידות טובה יותר. שימוש בפתרונות נכונים כמו, מסגרות קלות משקל וסיוע של מקור כוח חשמלי יכולות להפחית משמעותית את העומס הפיזי בהנעה ידנית, ולהפוך את המשימות היומיומיות לפחות מתישות ויותר ניתנות לניהול.

עבור אנשים עם מגבלות תנועה חמורות, כסאות גלגלים חשמליים עם מערכות בקרה הניתנות להתאמה אישית מאפשרים רמת עצמאות שכסאות גלגלים ידניים אינם יכולים לספק. ההתקדמות הטכנולוגית הזו, הקשורה בעיצוב כסאות גלגלים, ממלאת תפקיד מרכזי בשינוי חייהם של המשתמשים, ומציעה להם תחושת אוטונומיה שאולי לא הייתה להם אחרת.

בנוסף, תהליך התאמת כיסא גלגלים כרוך לרוב בשיתוף פעולה בין המשתמש, אנשי מקצוע בתחום הבריאות ומהנדסים המתמחים בכך. שיתוף פעולה זה מבטיח שכל התאמה תיושם כהלכה, תוך התייחסות לאתגרים הייחודיים של אותם משתמשים. המטרה היא ליצור כיסא גלגלים שלא רק מקל על ניידות אלא גם משתלב בצורה נכונה בחיי היומיום, ומשפר את היכולת לקחת חלק בפעילויות שונות.

היתרונות של התאמת כיסא גלגלים

התאמת כיסא גלגלים מציעה יתרונות רבים, המשפיעה באופן משמעותי על איכות החיים של משתמשי כיסא גלגלים. הנה כמה מהבולטים בהם:

  1. התאמה זו משפרת את הניידות והעצמאות, ומאפשרת לאנשים לנווט בסביבות שונות בקלות.
  2. ניתן להתאים כיסאות גלגלים לשטחים ולפעילויות שונות, מכאלו שהן בחוץ ועד לאלו שהן בתוך הבית.
  3. התאמת הכיסא מפחיתה את הסיכון לבעיות בריאות משניות הקשורות בדרך כלל לשימוש בכיסא גלגלים, כמו פצעי לחץ, כאבי גב ופציעות מאמץ חוזרות ונשנות.
  4. התאמת כיסא גלגלים יכולה להגביר משמעותית את ההערכה העצמית והביטחון של המשתמש.

 

כאשר כיסא גלגלים מותאם אישית לשקף את אישיותו והעדפותיו של המשתמש, הוא הופך ליותר מסתם עזר לניידות, אלא לחלק מהזהות שלהם. התאמה אישית זו יכולה לגרום למשתמשים להרגיש תחושה חיובית יותר לגבי כיסא הגלגלים שלהם, לראות בו הרחבה של עצמם ולא כמגבלה.

איך התאמה חשובה זו תורמת לבריאות הפיזית?

להתאמת כיסא גלגלים לצרכים הספציפיים של המשתמש בו יש יתרונות רבים הקשורים ישירות לבריאות הגופנית. עזרי ישיבה ומיקום מותאמים אישית מסייעים בשמירה על יציבה נכונה, החיונית למניעת הפרעות שרירים ושלד. יציבה נכונה תומכת ביישור עמוד השדרה, מפחיתה את הסיכון לעקמת ומקלה על מצבי כאב כרוני שחווים לעתים קרובות משתמשים בכיסא גלגלים בטווח ארוך.

מעבר לכך, כסאות גלגלים מותאמים יכולים לכלול תכונות המעודדות פעילות גופנית, למשל שימוש בחומרים קלים ומערכות הנעה יעילות, המעודדות את המשתמשים לנוע יותר ולעסוק בפעילות גופנית.

היתרונות הבריאותיים הגופניים מתרחבים גם למניעת פצעי לחץ, בעיה שכיחה בקרב אנשים המבלים תקופות ממושכות בכיסא גלגלים. כריות ומערכות ישיבה מותאמות אישית המיועדות לפזר את המשקל באופן שווה ולהקל על נקודות לחץ ממלאות תפקיד מכריע במניעת פצעים.

בנוסף, התאמות כמו אפשרויות הטיה ושכיבה יכולות לאפשר למשתמשים לשנות את תנוחת הישיבה שלהם במהלך היום, להפחית עוד יותר את הסיכון ללחץ ולשפר את זרימת הדם.

ובנוסף לכל אלה, התאמת כיסא גלגלים יכולה להקל על תהליך השיקום והפיזיותרפיה. עבור אנשים המתאוששים מפציעות או ניתוחים, כיסא גלגלים המותאם לתהליך ההחלמה הספציפי שלהם יכול לסייע בתהליך הריפוי. תכונות כמו משענות רגליים מתכווננות יכולות להכיל גבס או פלטה, בעוד שניתן להתאים רכיבים מודולריים ככל שהמצב הגופני של המשתמש משתפר.

יכולת הסתגלות זו לא רק תומכת בבריאות הגופנית, אלא מספקת גם למשתמשים בכיסא הגלגלים את הכלים לעבור לקראת ניידות ועצמאות רבה יותר.

איך ההתאמה הזו משפרת את הבריאות הנפשית?

ההשפעה של התאמת כיסא גלגלים למשתמש באה לידי ביטוי גם בפן הנפשי. על ידי מתן אוטונומיה וניידות רבה יותר לאנשים עם מוגבלות, כסאות גלגלים מותאמים תורמים ישירות לתחושת העצמאות והמסוגלות העצמית.

העצמה זו יכולה להוביל לשיפורים משמעותיים במצב הרוח, בהערכה העצמית וברווחה הנפשית הכללית. כאשר משתמשים מרגישים יותר שליטה בניידות שלהם, הם נוטים יותר לעסוק בפעילויות חברתיות, לעסוק בתחביבים ולהשתתף באירועים שונים, שהם לכשעצמם תורמים רבות לבריאות הרגשית ולחוסן הנפשי.

בנוסף, היבט ההתאמה האישית של כיסא גלגלים יכול לטפח דימוי עצמי חיובי. בחירת הצבעים, העיצובים והאביזרים לכיסא גלגלים מאפשרת למשתמשים לבטא את האישיות והסגנון שלהם, מה שהופך את כיסא הגלגלים לחלק בלתי נפרד מזהותם ולא לסמל של מגבלה.

תחושת בעלות וגאווה זו בסיוע הניידות שלהם יכולה להילחם בתחושות של סטיגמה או בידוד חברתי, ולעודד השקפה בריאה וחיובית יותר על החיים. היתרונות הפסיכולוגיים של הרגשה טובה עם כיסא הגלגלים, ובהמשך, של אותו משתמש עם עצמו, הם קריטיים לבריאות הנפשית, ותורמים לגישה אופטימית ומעורבת יותר בחיים למרות האתגרים הפיזיים.

איך עובד תהליך ההתאמה?

לפני שמתחילים לבצע את ההתאמות חשוב לנו להכיר את הלקוח שנמצא מולנו. מה המגבלות שמלוות אותו, מדוע הוא צריך כיסא חדש, מה הציפיות שלו מהכיסא ועל איזה בעיות של חוסר נוחות או כאבים הוא רוצה לענות ולפתור באמצעות הכיסא. לאחר שאפיינו את כל הצרכים של הלקוח, אנחנו יכולים להתחיל ולתכנן את תהליך התאמת הכיסא.

התהליך עצמו שמתבצע אצלנו בסדנא יכול לקחת כמה שעות או כמה ימים, הכל בהתאם לסוג ההתאמות שיש לבצע. את חלק מההתאמות ובמיוחד התאמות שקשורות בנוחות, כמו התאמת מושב, ריפוד מושב, משענת ראש ורגליות, אנחנו מעדיפים לבצע בנוכחות הלקוח. בצורה הזאת הוא יכול לבדוק את התוצר תוך כדי עבודה ולהבין האם זה מה שמתאים עבורו, מה יותר נוח ומה הן ההעדפות הכלליות שלו.

מי מבצע את ההתאמה?

את ההתאמות אנחנו מבצעים בעזרת הצוות המיומן שלנו שיודע להתמודד עם כל בקשה שאתם רק יכולים לדמיין. ההתאמות עצמן מתבצעות אצלנו בסדנא, בה אנחנו מחזיקים את כל הכלים והחלקים המתאימים על מנת לספק לכם את התוצאה המושלמת והמדויקת עבורכם. במידת הצורך אנחנו יכולים להגיע לבית הלקוח עם ציוד בסיסי, כאשר אותו אדם אינו יכול לעזוב את הבית.

איזה סוגי התאמות אתם מבצעים?

אנחנו מבצעים כיום את כל סוגי ההתאמות לכיסאות גלגלים. החל מהתאמות ברמת הנוחות וההושבה הנכונה של הלקוח. שאלה לרוב כוללות את התאמת המושב, משענת הראש, התאמת הרגליות, התאמת כריות לגב המושב, בחירת סוגי הריפודים והבדים ועוד.

בנוסף אנחנו מספקים התאמות טכניות לכיסאות גלגלים ממונעים מכל הסוגים. החל מהתאמת המצבר, שליטה וגישה נוחה לג’ויסטיק המניע את הכיסא, התאמת כיוונן הושבה, מהירות הכיסא ועוד.

האם אתם נותנים שירותי התאמה גם למי שלא קנה אצלכם?

בוודאי, אנחנו מספקים שירותי התאמה לכל סוגי כיסאות הגלגלים גם אם לא נקנו אצלנו. המטרה שלנו היא שכל אדם שצריך עזרה בהתאמת הכיסא שלו יוכל להנות מתוצר איכותי ונוח לשימוש שילווה אותו ברמה היומיומית. 

בנוסף אנחנו מציעים גם שירותי חילוץ לכיסאות גלגלים. משמע שאם אדם נמצא עם כיסא תקול וצריך תיקון מיידי אנחנו יכולים להגיע עד אליו ולפתור לו את הבעיה, גם אם אינו לקוח עבר שלנו. העיקר שהוא יוכל להמשיך את שגרת חייו עם הכיסא שהוא צריך.

את ההתאמות האישיות אנחנו מבצעים לקלנועית חשמלית, כסא גלגלים חשמלי, כסאות גלגלים ידניים, כסאות גלגלים לילדים וכסאות גלגלים מעמידים.