כסא גלגלים חשמלי

חברתינו מתמחה במתן פתרונות מתקדמים להושבה נכונה בכסאות גלגלים בכלל ובפרט בכסא גלגלים חשמלי, ביחד עם ניסיון רב השנים של צוות מהנדסי חברת DIETZ Power ומוצריה האיכותיים, אנו יכולים להגיע למיצוי מקסימלי בהושבה ומתן פתרונות ייחודיים, באפשרותנו להתאים כרית ישיבה, משענות גב ומגוון אביזרים נוספים כדי להקל ולפתור מגוון רחב של בעיות הושבה.

במידה ולא ניתן להגיע לפתרון מתאים באמצעות רכיבים סטנדרטיים, אנו מתכננים ובונים רכיבים בהתאמה אישית בסדנת החברה.

בחר כסא גלגלים חשמלי של DIETZ Poewr SANGO / MERITS
כסא ממונע מתקפל לטיולים
הנעה קדמית
הנעה מרכזית
הנעה אחורית
XXL למשקל גבוה
SLIMLINE הנעה מרכזית צר

כסא גלגלים חשמלי הוא כלי המשפר את הניידות של אנשים מוגבלים, שאין ביכולתם להניע את הכיסא באמצעות הזרועות שלהם. הכיסאות החשמליים ממונעים ומאפשרים למשתמשים לנוע ללא מאמץ. התנועה היא פשוטה ומתבצעת על ידי שליטה בג’ויסטיק או ממשקים אחרים, בדומה לשימוש בקלנועית מתקפלת. כיסאות אלו מגיעים בדגמים שונים, החל מגרסאות קומפקטיות לשימוש פנימי ועד אפשרויות חזקות יותר המתאימות לכל סוגי פני השטח במרחבים חיצוניים.

כסא גלגלים חשמלי מועיל במיוחד לאנשים המוגבלים בפלג הגוף העליון, מכיוון שהוא מפחית את המאמץ הפיזי. הוא משפר את יכולתו של המשתמש לעסוק בפעילויות יומיומיות, אינטראקציות חברתיות והרפתקאות בחוץ. בנוסף הוא מקדם איכות חיים גבוהה יותר ואוטונומיה רבה יותר עבור אנשים עם מגבלות תנועה.

לאנשים בעלי מוגבלויות, ניידות היא בעיה שקיימת בכל פעולות היום יום, אם זה לבדם או עם מטפל. כיסא ממונע משפר מאוד את איכות החיים של אנשים אלו וגם מקל באופן משמעותי על בני המשפחה והמטפלים שלהם. בנוסף גם כסאות גלגלים מעמידים מהווים תרומה משמעותית לשיפור העצמאות וסגנון החיים.

הכיסא הממונע מאפשר לאדם המוגבל לצאת החוצה, לטייל, לנסוע בתחבורה ציבורית ולהרגיש כחלק בלתי נפרד מן החברה.

כיום, כשיש חוקים נוקשים בענייני נגישות ומרבית המבנים ובתי העסק מותאמים לכסאות גלגלים ידניים ואחרים, הרבה יותר קל להתנייד ולהגיע כמעט לכל מקום עם כיסא הגלגלים. זהו דבר חשוב מאוד בשביל העצמאות של האדם המוגבל ונותן לו את האפשרות גם לבצע פעולות בעצמו מבלי להסתייע באחרים, כך שהוא יכול להרגיש יותר עצמאי, חיוני ומועיל בכל תחום.

את כיסאות הגלגלים ניתן להזמין בכל אפשרויות ההנעה הקיימות בדגמי ה SANGO ADVANCE בחירת צבעי השלדה הסטנדרטיים או צבע בהזמנה מיוחדת.

מגוון רחב של אפשרויות התאמה והושבה והכל בהתאם לרצון ולנוחות הלקוח.

ניתן להזמין את הכיסא עם מגוון מנגנוני עזר חשמליים המקנים פתרונות נוחים לבעיות שונות אפשרויות מגוונות לפקדים ועזרי נהיגה הניתנים לתכנות בנפרד.

כל הכיסאות עברו מבחן ריסוק לפי תקן אירופאי ISO 7176-1 ומאושרים להובלת נוסעים ברכב.

כיסא גלגלים חשמלי

כיסא גלגלים חשמלי הוא כיום המילה האחרונה בתחום כסאות הגלגלים הממונעים. הם המתוחכמים והמתקדמים ביותר טכנולוגית ויש ביכולתם ממש לשנות לאנשים עם מוגבלויות את החיים. הם מסייעים לאנשים אלו ולמטפלים בהם לשפר את הניידות ואת איכות חייהם ולהגיע למקומות שלרוב לא ניתן להגיע אליהם עם כיסא גלגלים רגיל. בנוסף ישנם דגמים של כסאות גלגלים לילדים שמגיעים בדגמים ממונעים.

להבדיל מהכיסאות הידניים שיש להזיז את גלגליהם, או אלו שיש לדחוף ידנית, כיסא גלגלים חשמלי עובד באמצעות מערכת חשמלית ייעודית. כמו בקלנועיות או כל רכב קטן לסיוע בניידות, על ידי מצבר או סוללה שניתן להטעין. אלו צמודים, לרוב, לגב הכיסא, לצדו או לתחתית שלו, ההטענה נעשית, לרוב, עם חיבור לחשמל.

אפשר בקלות רבה להתאים את כיסא הגלגלים החשמלי לבעליו, הכול תלוי במה הם צרכיו ורצונותיו של בעל הכיסא ולהיכן הוא רוצה להגיע עמו. ישנם בעלי כסאות חשמליים שזקוקים לכיסא לשימוש יום יומי למשל, להגיע לעבודה או ללימודים ויש אנשים שמעוניינים להשתמש בכיסא רק למטרות טיול או סידורים בחוץ. ניתן גם להתאים את הכיסא למשטחים מיוחדים בהתאמה אישית.

כיסאות גלגלים ממונעים מצוידים במערכת בלמים ייחודית ומתקדמת וניתן להתאים אותם גם לשלל מהירויות, כך שאפשר באמצעותם להתאים את המהירות לאדם שהולך או רץ לצדך, דבר חשוב ביותר לאינטראקציות חברתיות. הכיסא בעל גלגלים עם צמיגים רגישים שאמורים לרכך מפגש עם מהמורות או מכשולים קטנים בדרך, ויציבתו מאוזנת בכדי למנוע מקרים של נפילה כתוצאה מהיתקלות במכשול.

היתרונות בכיסאות גלגלים חשמליים

לכיסאות גלגלים חשמליים יש יתרונות רבים וחשובים, הנה כמה מהבולטים שבהם:

  1. ניידות – כיום יש מודעות גדולה  לניידות ונגישות והתחום הזה רק הולך ומתפתח. ניידות זה דבר חשוב לאדם בעל מוגבלויות ולמשפחתו. כיסא הגלגלים החשמלי עוזר לאדם המוגבל להגיע כמעט לכל מקום בקלות וללא מאמץ.

 

  1. עצמאות – עצמאות זה עניין חשוב ביותר לאנשים בעלי מוגבלות שאינם יכולים ללכת או שמתקשים בהליכה. עצמאות מעלה את תחושת הערך העצמי והיכולת לבצע פעולות וסידורים באופן עצמאי, חשובה מאוד לשיפור איכות חיי האדם המוגבל.

 

  1. הקלה על המשפחה והמטפלים – טיפול בבן משפחה מוגבל אינו דבר פשוט. כיסא הגלגלים החשמלי מסייע בכך גם למשפחה וגם למטפלים המקצועיים.

 

  1. פשוט להפעלה – הכיסא החשמלי בטיחותי, ידידותי למשתמש וכל אחד יכול להפעילו בלי בעיות.

 

  1. נוחות – הכיסא החשמלי מעוצב במיוחד לאדם מוגבל ולפעמים גם בעיצוב אישי, הצורך בישיבה לאורך זמן רב מביא לכך שהכיסא מעוצב בצורה נוחה ביותר.

כיסא גלגלים ממונע משרד הבריאות

כידוע, העלות של כיסא גלגלים ממונע גבוהה, ואנשים בעלי מוגבלות רבים מתקשים להרשות זאת לעצמם, למרות הצורך הגדול והעובדה שהדבר ישפר מאוד את חייהם.

אולי לא ידעתם, אבל משרד הבריאות משתתף ועוזר במימון רכישה של כיסא גלגלים ממונע. מי שיכול להגיש בקשה לעזרה במימון הם אנשים בעלי מוגבלויות בגפיים שהתפקוד שלהם אינו מאפשר להפעיל כיסא גלגלים רגיל והם מנהלים אורך חיים פעיל ומסוגלים לגמרי להפעיל בעצמם את הכיסא מבחינה קוגניטיבית. קריטריונים נוספים הם שגילם של אותם אנשים פחות משבעים, שסביבת ביתם מתאימה לניידות בכיסא ושיש היכן לאחסן אותו.

בנוסף, על מבקש העזרה במימון לעבור בדיקות רפואיות שיוכיחו שאין אופציה אחרת לסיוע בניידות שלו ולהגיש טפסים שונים לגופים הרלוונטיים.

ישנם קריטריונים נוספים למימון מלא, העומדים בהם יכולים לקבל כיסא במימונו של משרד הבריאות מבלי להשתתף בו, למשל: חסידי אומות העולם, מקבלי גמלות נכות שונות, נוער וילדים עד גיל שמונה עשרה ועוד.

למי מתאים כיסא גלגלים חשמלי

כיסא גלגלים חשמלי מתאים לטווח רחב של אנשים בעלי מוגבלויות בגפיים, אם זה רק הגפיים התחתונים או גם הגפיים העליונים. עם זאת, חשוב לזכור שכיסא הגלגלים החשמלי מופעל ידי מוט היגוי אוטומטי ולכן יתאים רק לאנשים שמסוגלים לתפעל את המוט מבחינה שכלית וקוגניטיבית. בנוסף תמיד ניתן לבצע אצלנו בסדנא התאמות אישיות לנוחות המשתמש.

אם לאדם המוגבל פיזית יש גם מוגבלות שכלית או מוגבלות בקואורדינציה וכדומה, לא יהיה באפשרותו לנווט עם מוט ההיגוי ללא השגחה ולכן כיסא גלגלים חשמלי בניווט עצמי לא יוכל להתאים לו והוא יזדקק לכיסא רגיל שיהיה אפשר לדחוף אותו על ידי מישהו אחר.

הכיסא החשמלי יכול להתאים גם למי שמתקשה בהזזה ידנית של גלגלי הכיסא הרגיל, אם זה מפאת משקל עודף או קושי בהנעת המפרקים והאצבעות.

יש לקחת בחשבון גם את מצבו הפיזי של האדם בעל המוגבלות ולבדוק האם כיסא הגלגלים החשמלי יהיה נוח לו, האם הוא לא מסורבל מדי בשבילו והאם יצטרכו לעשות לכיסא התאמות מיוחדות.

כיסא גלגלים ממונע מתקפל קל משקל

אחד החידושים הבולטים והאחרונים כיום בשוק כסאות הגלגלים הממונעים, הוא כיסא הגלגלים הממונע שגם מתקפל וקל משקל. לכיסא זה יש מנגנון קיפול נוח וקל לשימוש שבאמצעותו ניתן לקפל את הכיסא, לאחסן אותו בבית או להכניס אותו לתא המטען של הרכב בזמן נסיעות.

מנגנון הקיפול של הכיסא צריך להיות מהיר ופשוט כדי למנוע הפרעה לניידות וסיבוכים אחרים, וגם בכדי שכל אחד יוכל להשתמש בו. ישנם כיסאות ממונעים מתקפלים שאפילו ניתן להכניס אותם לתוך מזוודה ייעודית ומשום שהם גם קלי משקל, ניתן לשאת אותם ללא קושי כשהולכים לטייל, יוצאים לנסיעה או לסידורים ועוד.

הכיסא המתקפל מבטל, לעתים, את הצורך ברכב גדול ומותאם למוגבלי ניידות. כיסא זה יכול להיכנס בנוחות כמעט לכל סוג של רכב פרטי, דבר שמאוד מקל על משפחתו ומטפליו של האדם הנעזר בכסא. ניתן גם לנסוע עם כיסא כזה בתחבורה ציבורית כמו רכבת ואוטובוס ואפילו לטוס עמו במטוס, כך האדם המוגבל יכול להרגיש חופשי בניידות.

כיסא גלגלים ממונע לכבדי משקל

לעתים עודף משקל היא מגבלה בפני עצמה. אנשים רבים סובלים מעודף משקל גדול בגלל מגבלת תנועה כל שהיא או מוגבלות. לפעמים אנשים שסובלים ממוגבלות ברגליים ואינם מסוגלים ללכת או לבצע פעילות פיזית, סובלים מעודף משקל כתוצאה מכך.

כשמדברים על כיסא גלגלים ממונע לכבדי משקל, יש לקחת בחשבון שלא כל כיסא יכול להתאים לכל משקל. לכל כיסא יש הגבלת משקל שהוא יכול לשאת, אבל בדרך כלל כיסאות ייעודיים לאנשים כבדי משקל יוכלו לשאת משקל גבוה הרבה יותר מכיסאות אחרים.

כיסאות גלגלים לכבדי משקל מעוצבים במיוחד למשקלים גבוהים ויכולים לשאת משקלים שבין 110- 180 ק”ג ולעתים אף יותר. מה שמיוחד בכיסאות אלו זה שיש להם חיזוקים בגוף הכיסא שמעוצבים במיוחד כדי לתמוך בגוף כבד משקל, הם גם עשויים מחומרים חזקים יותר משאר הכיסאות, על מנת לספק בטיחות ונוחות מרבית לאדם הסובל מעודף משקל, כדי שלא יסבול מכאבים ולחצים בזמן הנסיעה ולא יחבל או חלילה ייפול.

כיסא גלגלים ממונע

בניגוד לכיסא גלגלים רגיל, שיש לדחוף או לגלגל ידנית על ידי היושב בו, כיסא גלגלים ממונע מתקדם, נוח ומסוגל להתאים את עצמו למשתמש בו. כסאות אלו מונעים על ידי מנוע חשמלי. בכיסאות ישנים יותר ההנעה נעשית על ידי ממסרות ובכיסאות החדישים יותר ההנעה נעשית על ידי מנועים.

לרוב מדובר בשני מנועים שכל אחד מהם קשור לגלגלים הקדמיים ולגלגלים האחוריים, כיסאות אלו פשוטים לתפעול וקלים יותר מאשר הכיסאות עם הממסרות.

כיסאות הגלגלים הממונעים נוצרו בראש וראשונה עם חשיבה על אנשים בעלי מוגבלויות תנועה שאינם מסוגלים להזיז בעצמם את גלגליו של כיסא הגלגלים בהנעה עצמית, שאינם רוצים להיות תלויים במישהו אחר שידחוף אותם או שאין להם מי שיעשה זאת. זהו כיסא שמעניק לאדם המוגבל עצמאות בהזזת הכיסא שלו בעצמו ויכולת לצאת מביתו ולהתנייד בשטח תוך כדי תחושת נורמליות עד כמה שניתן.

כיסאות הגלגלים הממונעים המתקדמים כיום, מספקים את כל צרכי הניידות של האדם המוגבל שאינו צריך להתפשר גם על נוחות, קומפקטיות והעברה של הכיסא ממקום למקום. היום ישנם כיסאות ממונעים שניתן לקפלם בקלות ולהכניסם למזוודה ייעודית, מה שמאפשר העמסה והעברה של הכיסא ללא בעיות או שימוש ברכב מיוחד.

הכיסאות הממונעים יכולים להיות מותאמים באופן אישי לממדי גופו, משקלו ומצבו הרפואי של האדם העומד להשתמש בו. זהו מכשיר יומיומי שמקל מאוד את חייו של האדם בעל המוגבלות וגם את חיי משפחתו והמטפלים שלו.

איך כיסא ממונע מתקפל?

כיסאות גלגלים ממונעים מתקפלים הם ממש הצעקה האחרונה בתחום זה. הם מעניקים נוחות וניידות ברמה גבוהה מאוד ובזכותם לא חייבים להשתמש ברכב גדול וייעודי למוגבלי ניידות. זהו כיסא שיכול להיכנס גם בתא המטען של הרכב הפרטי שלכם. כיסאות גלגלים מתקפלים עשויים ממסגרת מתכת שמעוצבת במיוחד לקיפול מהיר ופשוט של הכיסא.

אנשים רבים בעלי מוגבלויות מתלבטים האם כדאי להם לרכוש כיסא גלגלים ממונע לא מתקפל או כיסא גלגלים ממונע מתקפל, הרבה פעמים ההתלבטות נובעת מהחשש לקושי בקיפול הכיסא. אבל היום כל חברה שמייצרת או מוכרת כיסאות מתקפלים מעניקה הדגמות והתאמות חינם לכל לקוח, גם בביתו.

ואם תהיתם איך נעשה הקיפול יחד עם הבטרייה הנטענת, התשובה לכך פשוטה, כיסאות אלו מעוצבים במיוחד לקיפול פשוט ולכן  החלקים שלהם מותאמים לכך בדיוק. לכיסאות שונים יש דרכי קיפול שונות: הרמת המושב למעלה או דחיפתו אחורה, אבל התוצאה זהה בכולם – כיסא מקופל וקומפקטי שניתן לקחת לכל מקום.

איפה ניתן להשתמש בכיסא גלגלים ממונע קל משקל

מרבית האנשים, ככל הנראה, חושבים שכיסא גלגלים זה מכשיר ניידות שמוגבל רק לאזורים שטוחים כמו מרצפות בבית או ברחוב, דרך סלולה, רצפת עץ וכל משטח אחר מעשה ידי אדם.

זה נכון לגבי מרבית כיסאות הגלגלים הממונעים קלי המשקל שאינם מותאמים למשטחים שאינם חלקים או סלולים, ולמרות שיש להם מערכת בלימה וריכוך זעזועים, הם אינם יכולים לנסוע בשטח עקלקל כמו בוץ, חול, אבנים, כורכר וכדומה.

עם זאת, ישנם כיסאות גלגלים ממונעים קלי משקל שיכולים להתאים עצמם למשטחים קשים יותר, באמצעות פיתוחים טכנולוגיים מתקדמים שונים. ניתן גם לשים לכיסאות אלו תוספים שמתאימים לשטח קשה יותר שאינו מיושר.

גלגלים שמותאמים לשטח כזה יכולים לעבור מדרגות נמוכות, לעבור פסי האטה ועוד. יש להם מערכות מתקדמות שמונעות החלקה ונותנות אחיזה טובה יותר בכביש. ניתן לסכם ולומר שמרבית כיסאות הגלגלים האלו מתאימים למשטחים מיושרים עם מכשולים מתונים וניתן גם להתאים אותם למשטחים מחוספסים, קשים ועקלקלים יותר.

לאיזה סוגי משטחים מתאים כיסא גלגלים עם מנוע

אם אתם או מישהו קרוב אליכם זקוק לכיסא גלגלים ממונע, אתם בוודאי מעוניינים לדעת על אילו משטחים יכול כיסא כזה לנסוע? כשיש לכם מוגבלות בגפיים התחתונות, אינכם יכולים ללכת ועליכם להיעזר בכיסא גלגלים ממונע, וודאי תרצו לדעת אם תוכלו להגיע לכל מקום ומה המגבלות של הכיסא שלכם מבחינת משטחים.

ידוע שמשטחים לא מתאימים יכולים לשחוק את גלגלי הכיסא ולפגום ברכיבים נוספים, ולכן חשוב מאוד לדעת על אילו משטחים אתם יכולים או לא יכולים לנסוע.

ישנם כיסאות גלגלים ממונעים  המיועדים לשטח, כיסאות אלו יכולים להתמודד עם משטחים חוליים, בוציים, טיולים בטבע, משטחים עם אבנים, אלו הם ממש כיסאות גלגלים 4×4 שמתאימים לאנשים שלא רוצים לוותר על טיולים בחיק הטבע ומעוניינים להמשיך את חייהם כרגיל ולטייל כפי שאהבו.

מי שאינו מעוניין בכיסא לשטח, יכול בהחלט להתנייד מצוין עם כיסא ממונע רגיל ורק לקחת בחשבון שיש לו מגבלות מבחינת שטח שאינו מיושר היטב.

כיסא גלגלים ממונע מחירים

אם התעניינתם ברכישת כיסא גלגלים ממונע, אתם בטח כבר יודעים שלא מדובר בהוצאה פשוטה. כיסא גלגלים ממונע יכול להיות עניין יקר מאוד. כמובן שזה תלוי איזה כיסא, מה הוא כולל ומי ייצר אותו.

ניתן להניח שאם אתם כבר מתכוונים להשקיע ולרכוש כיסא גלגלים ממונע, תרצו שזה יהיה הכיסא האיכותי והמתקדם ביותר, שיחזיק שנים ארוכות ואפילו לכל החיים. אנשים רבים בעלי מוגבלויות, שזקוקים לכיסא גלגלים, נמצאים במצב גופני קבוע שפירושו שהם לעולם לא יוכלו ללכת או להשתמש בידיהם, ככה שכיסא גלגלים ממונע זו אכן רכישה לכל החיים.

הכול תלוי, כאמור, בצרכים שלכם. המחירים של כיסאות גלגלים ממונעים, מתחילים בדרך כלל, מ 5,000 ש”ח ויכולים להגיע גם ל 50,000 ש”ח ויותר. זה לא אומר שהכיסאות הכי יקרים הם דווקא הכי טובים, ייתכן שהם יותר חדישים או יותר מתקדמים טכנולוגית, אבל בהחלט אפשר למצוא כיסאות בסכומי ביניים שישמשו אתכם בצורה מצוינת ובנוחות רבה.