כסאות גלגלים לילדים

כסאות גלגלים לילדים מעוצבים במיוחד על מנת לענות על הצרכים הייחודיים של ילדים עם מוגבלויות. כסאות אלה מעוצבים בקפידה כדי לספק נוחות, תמיכה ובטיחות תוך עידוד העצמאות בקרב הילדים.
הם מגיעים בגדלים שונים ובצבעים מרהיבים, לעתים קרובות כוללים רכיבים מתכווננים כדי להתאים לדרישות המשתנות של ילד בתהליך גדילה.

כסאות גלגלים לילדים מאפשרים לקיים חיים הכוללים משחק, חינוך ואינטראקציה חברתית.
אלה יבטיחו שהילדים יוכלו להשתתף באופן מלא בחיי היומיום הסובבים אותם.

כל הכיסאות עברו מבחן התרסקות לפי ISO 7176-1  ומאושרים להובלת נוסעים ברכב.

כיסא גלגלים ממונע לילדים דגם: SANGO junior - DIETZ Power

אחד האתגרים הבסיסיים בעיצוב כיסא גלגלים לילדים ובכלל הוא הושבה ארגונומית ומיקום. 

מערכת ההושבה בדגמי ג’וניור SANGO – הינה מותאמת לנוחות מירבית וניתנת לשינוי והתאמה כך שתתאים למבנה גוף קטן בדיוק אופטימלי.

באפשרותנו להתאים שפע של כריות מושב משענות גב ומגוון אביזרים נוספים כדי להקל ולפתור מגוון רחב של בעיות הושבה.

תכונות המוצר:

  • משקל כולל: 126 ק”ג
  • משקל נשיאה מרבי: 160 ק”ג
  • גלגלים אחוריים: צמיג PU מלא ללא תקרים או צמיג אויר 12 אינץ’ או 14 אינץ’ עם חישוקי סגסוגת
  • גלגלים קדמיים: צמיגים קדמיים 7 אינץ’ או 8 אינץ’ PU מלא ללא תקרים או אויר עם מזלגות מתכת 
  • רדיוס סיבוב: 119 ס”מ
  • מטען: 8 אמפר אלקטרוני
  • חגורת אגן אבזם
  • מגוון אפשרויות למשענת הגב המותאמת לצרכי המשתמש
  • רגליות סגסוגת מתכות חזקות מתכווננות עם משטחי כף רגל מפלסטיק חזק או רגלית מרכזית
  • משענות ידיים מרופדות מתרוממות לאחור או שולחניות מרופדות
  • שתי סוללות ג’ל פריקה עמוקה 12 וולט 60 אמפר.


כל כיסאות הגלגלים שלנו בנויים  עם מערכת ציר אחורי ייחודית הייוצרה במעבדות חברת DIETZ בהנחייתנו ומקנה לכיסא הגלגלים גמישות מרבית כך שבמצבי שיפוע שונים כל גלגלי הכיסא נשארים על הקרקע לשמירה על יציבות הכיסא ולמניעת החלקה

מפרט טכני
מידע נוסף
אורך מלא
98 ס"מ
שלדה
פלדה
רוחב מלא
61 ס"מ
מצבר ג'ל
60 או 78 אמפר פריקה עמוקה
זווית מושב
ניתנת לשינוי ידני קבוע/חשמלי
מהירות מקסימלית
6,10,12.5 קמ"ש
עומק מושב
35-40 ס"מ
טווח נסיעה
30 ק"מ
רוחב מושב
32-37 ס"מ
מנוע
2 מנועים 4 פחמים 24 וואט
זיוות משענת גב
ניתנת לשינוי ידני קבוע/חשמלי
בלמים
אלקטרומגנטי אוטומטי
גובה משענת גב
50-57 ס"מ *ניתן להזמין במידות מיוחדות
אחריות
5 שנים על השלדה שנתיים על מערכת החשמל והמנועים שנה על המצברים

כסאות גלגלים לילדים הם אמצעי חיוני ולפעמים ממש חסר תחליף בהקניית ניידות ועצמאות בקרב ילדים. הם עשויים לסייע מאוד לילדים ופעוטות, בעלי מוגבלות פיזית. המאפיינים העיקריים של כיסאות גלגלים אלה שונים באופן משמעותי מאלה המיועדים למבוגרים, בעיקר בשל הצרכים הייחודיים ותהליך הגדילה של ילדים. כיסאות גלגלים לילדים הם בדרך כלל קלים יותר, בעלי פונקציות שמאימות לילדים, לפעמים ניתנים לכיוונון יותר מכיסאות גלגלים למבוגרים.

כסאות גלגלים אלה מספקים את הדרישות המגוונות לאור צרכי הגדילה של ילד ויכולים להגיע בדגמים של כסאות גלגלים ידניים או חשמליים. חלק מהדגמים כוללים רכיבים מתכווננים שניתן להתאים. כגון התאמת רוחב המושב, עומק וגובה. זה נועד להבטיח שכיסא הגלגלים יוכל להתאים כראוי על רקע גדילת הילד לאורך השנים. יכולת התאמה זו חיונית מכיוון שהיא מונעת את הצורך בהחלפת כיסא תכופה לאור גדילת הגוף ותהליך ההתבגרות. יתר על כן, כסאות גלגלים לילדים מתוכננים תוך התחשבות ליכולת ההבנה והשימוש של הילדים. הם נוטים להיות בעלי עזרי שליטה ידידותיים למשתמש והם זמינים במגוון עיצובים וצבעים התואמים את העדפות הצעירים. בכך מעודדים את השימוש של הילד בכיסא ומשפרים את עצמאותו של הילד.

בעת בחירת כיסא גלגלים לילד, גורם מרכזי שיש לקחת בחשבון הוא הצרכים הפיזיים וההתפתחותיים. בניגוד לכיסאות גלגלים למבוגרים, המתמקדים בעיקר בניידות ובנוחות, כסאות גלגלים לילדים חייבים להתאים את עצמם גם להתפתחות הפיזית לאורך הזמן. ילד עם מצב רפואי שמגביל מאוד בגלל בעיית עמוד השדרה, עשוי להזדקק לתמיכה יציבה נוספת כדי למנוע סיבוכים רפואיים. חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום הבריאות, כגון אורתופד ילדים או פיזיותרפיסטים, בתהליך הבחירה (אם חסר לכם מידע). הם יכולים לסייע לגבי מה לשים לב לאור הדרישות הספציפיות של הילד. זה נועד להבטיח כי כיסא הגלגלים מקל על הניידות, נוח ואף תורם באופן חיובי להתפתחות הפיזית.

על ידי התאמה אישית של רכיבים מסוימים בכיסא גלגלים או בקלנועית, כגון כריות המושב, משענות גב ומשענות היד, המשתמשים יכולים ליהנות הכמה דברים. למשל מבנה שמקטין למינימום את אי הנוחות, וגם מפחית את הסיכון לפצעי לחץ. זה אף מקל על השרירים. רמה משופרת של נוחות חשובה כדי לאפשר שימוש לפרקי זמן ממושכים בכיסאות הגלגלים, ללא אי נוחות פיזית. במידת הצורך אנחנו מציעים גם שירות של התאמות אישיות בסדנה שלנו על מנת להגביר את הנוחות של המשתמש.

כסא גלגלים לילדים

כעת נאמר כמה דברים לגבי המאפיינים של כסא גלגלים לילדים. המאפיינים של כיסא גלגלים איכותי לילדים, כוללים עמידות ויכולת התאמה ויש לכך חשיבות עליונה. כיסא גלגלים איכותי צריך להיות חזק מספיק כדי לעמוד באורח החיים הפעיל של ילדים, תוך שהוא גמיש מספיק כדי להתאים את עצמו לגדילת הגוף. הכיסא צריך להיות קל משקל כדי להקל על התנועה, לאפשר לילדים לתמרן את כיסא הגלגלים באופן עצמאי. זה עוזר לטפח תחושת מסוגלות עצמית וביטחון.

בנוסף, החומרים המשמשים לבניית הכיסא צריכים להיות בטוחים לילדים. למשל ללא קצוות חדים או רכיבים שעלולים להוות סיכון מסוג אחר. נוחות היא גורם משמעותי נוסף, שכן ילדים צפויים להעביר פרק זמן משמעות בכיסאות הגלגלים שלהם. לכן, ריפוד ותמיכה נוחים לגופו של הילד הם תכונות חשובות במיוחד בהקשר של כיסא גלגלים איכותי לילדים.

הצורך לקנות כיסא גלגלים חדש לילד מתעורר כאשר זה הנוכחי כבר לא מתאים כראוי או לא עונה על הצרכים. ככל שילדים גדלים, הממדים הפיזיים והיכולות שלהם משתנים, וכיסאות הגלגלים שלהם צריכים להיות מותאמים לכך. לרוב, כיסא גלגלים לילדים שנבחר באופן נאות יכול להחזיק מעמד מספר שנים, כאשר דגמים מסוימים מתוכננים להתאים לגדילה של חמש שנים ואף יותר. עם זאת, תדירות ההחלפה תהיה תלויה בקצב הגדילה של הילד. בדיקות והתייעצות עם אנשי מקצוע כגון רופאים ופיזיותרפיסטים יכולים לעזור לקבוע את הזמן המתאים לשדרג או לבצע התאמות בכיסא הגלגלים. כך תוכלו להבטיח שהוא עונה על דרישות הילד מבחינת נוחות, תמיכה בגוף ויציבות וכמובן ניידות.

כסא גלגלים חשמלי לילדים

כסא גלגלים חשמלי לילדים מהווה התקדמות משמעותית בפתרונות ניידות לצעירים עם יכולות פיזיות מוגבלות וסוגי נכויות שונים. כיסאות גלגלים אלה הם ממונעים, וכך מספקים אפשרות לילדים שאין להם את הכוח או הסיבולת להניע כיסא גלגלים באופן ידני, בכל זאת ליהנות מתנועה עצמאית. כיסא גלגלים חשמלי לילד מצויד בדרך כלל במערכת שליטה, בקרים ופתרונות ידידותיים למשתמש. אלה אמצעים שמותאמים לידיים קטנות, וניתן להתאים לפי הצורך את עזרי השליטה בהתבסס על הכישורים המוטוריים והיכולות הפיזיות הנוכחיות של הילד.

הכיסאות מגיעים עם תכונות נוספות כמו מערכות הטית המושב או תמיכה נוספת, אשר חיוניות לילדים הזקוקים לתמיכה יציבה. כסאות גלגלים חשמליים מתאימים במיוחד לילדים עם מגבלות פיזיות קשות, הפרעות במערכת השרירים או העצבים, או כאלה הזקוקים לכיסא גלגלים לצורך תנועה למרחקים יחסית ארוכים. על ידי כך נותנים לילד יותר עצמאות בתנועה. כיסאות גלגלים אלה יכולים לשפר באופן משמעותי את איכות החיים של הילדים, ולאפשר להם לעסוק בפעילויות יומיומיות, ללמוד ואף ולשחק בחברת בני גילם.

עוד דוגמא לכסא גלגלים חשמלי לילדים, היא כסאות גלגלים מעמידים, שיכולים לאפשר לילד לעמוד באמצעות הכסא ולבצע פעולות באופן עצמאי בגובה.

כסאות גלגלים לילדים קטנים

כסאות גלגלים לילדים קטנים הם כאלה שנועדו להתאים לילדים בטווח גילאים צעיר מאוד. יש כיסאות אפילו לפעוטות או ילדים בגיל הגן. כיסאות גלגלים אלה הם לא רק גרסאות מוקטנות של כיסאות למבוגרים, אלא תוכננו במיוחד תוך התחשבות בצרכים של ילדים קטנים. בדרך כלל יש להם עיצוב קומפקטי וקל משקל, מה שהופך אותם לקלים יותר לתמרון במקומות כמו מגרשי משחקים או כיתות. בנוסף, הם כוללים מגוון של אפשרויות התאמה וכיוון כדי “לגדול עם הילד”, לפחות במשך כמה שנים.

 

כאשר בוחרים כיסא גלגלים לילדים קטנים, חשוב לקחת בחשבון את גודלו הנוכחי של הילד ועד כמה הוא צפוי לגדול. הכיסא צריך להציע תמיכה ונוחות מירבית ובו בזמן להיות גמיש ונוח. כמו כן, חשוב לבחור כיסא שיכול להשתלב היטב עם אורח החיים של הילד, כלומר הוא צריך להיות קל להובלה ומתאים לסביבה בה הילד לומד, שוהה או משחק.

מה מיוחד בכסאות גלגלים לילדים

חשוב להבין בדיוק מה מיוחד בכסאות גלגלים לילדים. קודם כן, מה שמיוחד בכיסאות גלגלים לילדים הוא ההתמקדות שלהם בהתאמה לגדילה של הגוף. בניגוד לכיסאות גלגלים למבוגרים, כסאות גלגלים לילדים מתוכננים מתוך הבנה שהמשתמש עדיין גדל, הן מבחינה פיזית והן מבחינה קוגניטיבית. לכן, כיסאות אלה משלבים תכונות שניתן להכניס לשימוש ולכוון ככל שהילד גדל, כגון רוחב וגובה מושב הניתנים להרחבה.

בנוסף, עיצוב כיסאות גלגלים לילדים לוקח בחשבון את צרכי הילדים במשחק ובאינטראקציה עם בני גילם. לדוגמה, גובה מושב נמוך יחסית מתאים לזה של ילדים אחרים שיושבים או משחקים. צבעים ועיצובים בהירים ומושכים לעין הופכים את כיסא הגלגלים לבעל מראה יותר ידידותי ויותר אופנתי ולא מנוכר. ארגונומיה היא חשובה, והמטרה היא לעזור ביציבה נכונה ובהתפתחות הגופנית של הילד ולכן ניתן להתאים כרית ישיבה לנוחות המשתמש.

מידות לכסא גלגלים לילד

כאשר בוחנים מידות לכסא גלגלים לילד, צריך להתמקד בכמה היבטים מרכזיים. המטרה היא להבטיח התאמה נכונה ושימוש נוח. המידות העיקריות כוללות רוחב, עומק וגובה המושב. בנוסף צריך להתייחס לגובה משענת הגב וגובה משענת היד. רוחב המושב צריך להיות רחב מספיק כדי לאפשר ישיבה בנוחות, אך לא רחב עד כדי כך שהוא מפריע לתנועת הזרוע במהלך הסעת הכיסא. עומק המושב חשוב לצורך תמיכה נכונה ברגלים, עם מספיק מקום למניעת לחץ מאחורי הברכיים תוך הבטחת תמיכה נאותה בירכיים.

 

גובה המושב חשוב, במיוחד לילדים שיכולים להניע את כיסא הגלגלים בכוחות עצמם. גובה משענת הגב חייב לתמוך כראוי בגבו של הילד, במיוחד עבור אלה הזקוקים לתמיכה נוספת בעמוד השדרה. גובה משענת היד עוזר לשימוש נוח וליציבה נכונה, במיוחד כאשר הילד משתמש במשענות היד לתמיכה.

סוגי כסאות גלגלים לילדים

בתחום של סוגי כסאות גלגלים לילדים ישנם מספר סוגים שיש לקחת בחשבון. כל סוג נותן מענה לצרכים שונים ולרמות ניידות שונות. הסוגים העיקריים כוללים כסאות גלגלים ידניים סטנדרטיים, כסאות גלגלים ידניים קלים במיוחד, כסאות גלגלים בעיצובים אישיים וכן כסאות גלגלים חשמליים. כסאות גלגלים ידניים סטנדרטיים הם הסוג הנפוץ ביותר, המתאים לילדים שיש להם כוח בפלג גוף עליון כדי להניע את עצמם. דגמים קלים נוחים לתמרון והם אידיאליים לילדים פעילים או לבעלי כוח פיזי חלש יותר.

 

ישנם כיסאות גלגלים מיוחדים לילדים עם מגבלות פיזיות חמורות. כיסאות אלה מאפשרים התאמות נוספות כדי לשפר את הנוחות והתמיכה. כיסאות גלגלים חשמליים מתאימים לילדים עם מגבלה משמעותית בפלג הגוף העליון. אלה כיסאות שמספקים עצמאות באמצעות הנעה ממונעת. כדי לקבוע איזה סוג מתאים לילד, חשוב להתייחס ליכולותיו הפיזיות, לאורח חייו ומאפייני סביבתו.